Nova, stroža pravila u osiguranju od odgovornosti važiće od 1. septembra 2011 g. Polisa za nesavesne skuplja i do dva i po puta. Višepremijski stepen podeljen na ukupno 12 razreda.
VLASNICI automobila će obaveznu premiju za osiguranje vozila od 1. septembra 2011 g. plaćati po sistemu „bonus malus“ i to savesni vozači po nižoj, a oni koji su eventualno prouzrokovali štetu, po ceni višoj i do dva i po puta. Podaci o pričinjenim štetama beleže se od 1. jula prošle godine, tako da su svi vozači već pod prismotrom. Premijski stepen, po ovom sistemu, podeljen je na 12 razreda opasnosti, osnovni je četvrti i on podrazumeva cenu obaveznog auto-osiguranja koju su vozači do sada plaćali.
Vlasnici motornih vozila koji u prethodnoj godini osiguranja nisu napravili štetu, u narednoj će, prema ovom sistemu, imati bonus, to jest preći će u treći razred i premiju će platiti pet odsto manje. Premija u drugom razredu niža je od osnovne za 10, a u prvom za 15 odsto.
Vozači koji su imali jednu štetu prelaze u sedmi razred, što u odnosu na prethodnu godinu, visinu premije povećava za 50 odsto. Sa dve načinjene štete prelazi se u 10. razred, čime se premija u odnosu na prethodnu godinu povećava 2,1 put, dok oni koji naprave tri i više šteta prelaze u 12. razred, a premija im se povećava čak dva i po puta.
Za povratak iz 12. u četvrti razred, potrebno je devet godina, i to pod uslovom da se tokom tih godina ne napravi nijedna šteta.
Obračun
To znači da se vozači svake godine spuštaju za po jedan razred i u skladu s tim plaćaju premije. U petom razredu premija je u odnosnu na osnovni razred veća za 15, u šestom za 30, u sedmom za 50, osmom za 70, a u devetom za 90 odsto. U desetom razredu premija je veća 2,1 put u jedanaestom 2,3, a u dvanaestom 2,5 puta.
U zavisnosti od toga kada im ističe registracija, neki će odmah platiti skuplje polise, dok će drugi udarac po džepu osetiti tek iduće godine. Međutim, vozači se više ne mogu sakriti od malusa, jer postoji jedinstvena baza podataka svih osiguranika, koja se nalazi u udruženju osiguravača Srbije. Ona sadrži ime, prezime i matični broj osiguranika, broj i datum isteka prethodne polise, podatke o vozilu i eventualnoj šteti. Ukratko, vozač koji je napravio štetu neće moći da izbegne plaćanje malusa, tako što će promeniti osiguravajuće društvo, jer će podaci o prethodnom periodu biti dostupni svim osiguračima. Nijedno prodajno mesto, tehnički pregled ili agencija neće moći da izda polisu osiguranja, a da prethodno preko sistema ne proveri vozilo, vlasnika, broj polise i premijski stepen na osnovu štetnih događaja.
Sigurnost
ODLUKA o novom sistemu auto-osiguranja, u kombinaciji sa novim zakonom o bezbednosti u saobraćaju, trebalo bi, tvrde stručnjaci, da donese veću sigurnost u saobraćaju. Kako se očekuje, smanjiće se broj nesreća i samim tim biće manje štete u osiguranju od auto-odgovornosti.
Preuzeto sa Vecernje novosti online